E-commerce specialist

Brameho Media E-commerce Specialist gezocht!

Als e-commerce specialist ben je verantwoordelijk voor de online verkopen en zichtbaarheid van jouw bedrijf. Je hebt een afwisselende functie. Dit betekent dat jij je onder andere bezig houdt met het opzetten van social media campagnes, het analyseren van data of een strategie bedenkt voor het marketingteam. (Mede) opstellen en in de praktijk brengen van het marketingplan. Voorbereiden, uitvoeren en coördineren van alle marketingactiviteiten (bijvoorbeeld in de vorm van reclamecampagnes of beurzen) Opzetten en uitvoeren van klant- en marktonderzoeken Onderhouden van contacten met relevante externe partijen (bijvoorbeeld klanten, leveranciers, pers, concurrenten) Benaderen van potentiële klanten, bijvoorbeeld door middel van mailings of telefonisch contact Volgen van relevante ontwikkelingen in het marketingvakgebied Opstellen en presenteren van bijvoorbeeld offertes of nieuwe projecten Creëren van draagvlak (intern en extern) voor nieuwe marketingcampagnes

Naar wie zijn wij op zoek?

Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden Analytisch vermogen / rekenkundig inzicht Creativiteit en verbeeldingskracht Onderhandelingsvaardigheden en de kracht om te kunnen overtuigen Werken in teamverband Organisatorische vaardigheden Digital skills Commerciële, zakelijke instelling Ambitie en gedrevenheid

Wat biedt het bedrijf?

Wij bieden veel leermogelijkheden binnen het bedrijf, gezellige werkvloer met een hecht team.

Wat ga je leren?

  • Onderzoekt de customer journey
  • B1-K1-W1 Brengt de marktpositie van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W2 Analyseert de customer journey
  • B1-K1-W3 Vertaalt trends en ontwikkelingen naar commerciële kansen
  • B1-K1-W4 Brengt het commerciële aanbod van de onderneming in kaart
  • B1-K1-W5 Doet verbetervoorstellen voor verkoop, marketing en/of marktbewerking
  • Verzorgt marketing- en communicatie-activiteiten
  • B1-K2-W1 Inventariseert wensen en behoeften
  • B1-K2-W2 Voert marketing- en communicatie-activiteiten uit
  • B1-K2-W3 Voert webcare uit
  • Evalueert data en doet verbetervoorstellen voor de digitale customer journey
  • P3-K1-W1 Test en monitort online kanalen
  • P3-K1-W2 Verzamelt commerciële data en geeft er betekenis aan
  • P3-K1-W3 Adviseert over het verhogen van de conversie
  • P3-K1-W4 Geeft vorm aan inhoudelijke verbetervoorstellen voor online kanalen
  • P3-K1-W5 Participeert in netwerken
  • Voert digitale operationele activiteiten uit
  • P3-K2-W1 Plant en bewaakt uit te voeren digitale werkzaamheden
  • P3-K2-W2 Ontwikkelt online content
  • P3-K2-W3 Plaatst en beheert content
  • P3-K2-W4 Evalueert webcare-activiteiten en doet verbetervoorstellen

lees verder